Alla inlägg under januari 2015

Av gjuten - 31 januari 2015 22:33

"Hej, det var länge sedan. Varför har du inte hört av dig?"
Ska en svara på det ärligt eller med en vit lögn?
Jag brukar ta det sistnämnda. Känns bäst så.

Sedan senast har det varit jul, nyår, och kärlek och kyla.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för jag vill hålla det positivt typ.
Nyår var faktiskt hemskt fint, juste! Jag var med två kusiner och ett par andra personer. Vi åt gott och spelade spel, gick ned till hamnen och hade bäst plats även fast vi inte var ute i särskilt god tid.
Det var någon sorts inspelad röst som tydligen brukade spelas upp varje år men den hördes inte för det smällde så mycket allt för tidigt.
När vi gick därifrån kom det sju ambulanser. Jag har sjukhusfobi. Det var sådär.
Jag brukar utsätta mig för rädslor och så för adrenalin eller något. Obehag i liten mängd gör mig gott typ. Hatälskar folkmassor och brukar stå mitt i dem.

Framtiden då. Den finns inte men vad som kanske kommer är sportlov då jag slipper min familj. Ska till favoritmoder, och släktingar först. 5, kanske 6 fina städer också. Äta vad jag vill. Ha pengar. Åka tåg i flera timmar, vilket är bland det mysigaste jag vet. Två veckor dit. Längtar faktiskt.

Och jo, jag kan skriva igen. Orden bara flödar som mens eller kanske tårar. Nja mens beskriver nog det bäst.
Förresten så är min mens helt plötsligt regelbunden. Det är bra. Jag är bra. Jag äter. Jag klarar det här.

Ännu mer i framtiden så börjar jag ju gymnasiet förmodligen, efter sommaren.
Kanske ska ha sommarpraktik också men nu var gymnasiet ämnet.
På gymnasiet ska jag gå vård och omsorg på en ganska så väldigt liten skola. Hemskt hemtrevlig och gullig. Men visst finns det dåliga saker i det bra, det gör det ju.

Människor är ett bra tidsfördriv, det är lite sorgligt att jag återupptäckt det. Inte bra, måste sluta.

Hejdå.

Ovido - Quiz & Flashcards