Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

Konstruktion.

Av gjuten - 13 februari 2015 07:08

 


"Kön är en imitation utan original
Ingen växer upp blå eller rosa
Ingen växer upp under- eller överordnad
2% av alla barn som föds i år kommer vara omöjliga att identifiera som x eller y
Och de skrattar fortfarande åt "hen"
Det finns inga identiteter
Allt är en konstruktion"


Så sjunger Silvana Imam i sin låt "I min zon".
Det en helt jävla fantastiskt text, Så. Jävla. Bra.
Vill typ skriva det med rött läppstift på alla speglar på allmänna platser, printa ut det skitsnyggt på halva A4a-papper och lägga överallt. Så bra är det stycket.

Kön är en konstruktion, precis som skuld, pengar, och tid. En konstruktion för att kontrollera. Någonting som är onödigt, i vägen.


Jag ser tid som cirklar. Andra ser det som streck, filmer eller kanske inte alls. Jag gillar tid men samtidigt inte. Det kontrollerar men det är intressant.
Liv är som filmer, alla vars en separat. Bilder. Scener. Massor av bilder och scener. Det är fascinerande, hur olika de där filmerna är. Hur någon gör något på en plats och någon annan på samma gång gör något helt annat jättelångt bort. Eller nära.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gjuten - 15 oktober 2015 16:30

  Mitt förra konstprojekt handlar om eller heter ”Änglar”. Det är tre kladdiga, fula akvarellmålningar med olika tolkningar och symboler för änglar. Idén i sig var mycket mycket bra i mitt tycke men hur de utfördes är horribelt. De ha...

Av gjuten - 18 juni 2015 22:15


  De flesta människor har bröst. Det finns dock undantag så som variationer uppkomna av gener/olyckor/operationer. De bröst som många kvinnor men även andra har, alltså som oftast har mer fett än andra sexualiseras. De är nästan förbjudna. Enligt ...

R.

Av gjuten - 6 juni 2015 10:30

  Vår relation inleddes som många av mina andra över ett internetforum.  Efter ett tag frågade du rakt ut om jag ville dejta dig. Du gillade mig tydligen, så snabbt. Jag visste inte vad jag skulle svara så jag sa bara ja. Sedan träffades vi för ...

Av gjuten - 29 maj 2015 18:30

  1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då? Viva hate.    2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn? Flygvärdinna, Veterinär, Journalist. Nu ska jag dock bli personlig assistent skulle jag tro. ...

Av gjuten - 16 april 2015 18:11

Den enda aktiviteten som inte är livsnödvändig utan endast tidsfördriv som jag klarar av nuförtiden utan ångest är att läsa. Då går det inte att jämföra sig med andra, ingen är bättre än någon annan och en kan inte misslyckas. Jag målar inte läng...

Ovido - Quiz & Flashcards